NASA Bir Yıldızın Kara Delik Tarafından Parçalandığı Anı Görüntüledi

Ohio Eyalet Üniversitesi bünyesinde bulunan robotik teleskoplar ve gelişmiş bir NASA uydusu tarafından yapılan keşifte bir yıldızın kara deliğin etrafından geçerken yutulup parçalandığı an net bir şekilde görüntülendi.

Peki kara delik bir yıldızı nasıl parçalıyor? Aslında kara deliğin yıldızı parçalayabilmesi için birçok koşulun aynı anda gerçekleşmesi gerekir. Normal şartlarda bir yıldız, kara deliğe emilecek kadar yakın yörüngesinde seyretmez. Ancak NASA tarafından görüntülenen olayda yıldızın kara deliğin oldukça yakınından geçtiği ve bu esnada kara delik tarafından net bir şekilde yutulduğu gözlendi.

Ohio Eyaleti’nde ASAS-SN adlı teleskop ağına bağlantılı olarak çalışan ve görevi uzayın derinliklerinde yeni gezegenler keşfetmek üzerine kurulu bir NASA uydusu tarafından çok nadir görülen bir olay görüntülendi. Araştırmacı gökbilimcilere göre söz konusu kara deliğin Güneş’ten tam 6 kat daha fazla büyüklükte olduğu ve Volans takım yıldızına ise 375 milyon ışık yılı uzaklıkta yer alan bir galaksi merkezinde bulunduğu bildirildi. Kara delik tarafından yutulan yıldızın ise neredeyse Güneş kadar büyüklükte olduğu ifade edildi.

Ohio Eyalet Üniversitesi‘nde araştırma görevlisi olarak çalışan Patrick Vallely ise yaptığı açıklamada gördüklerinin gerçekten harika olduğunu şu sözlerle ifade etti. “Aman Tanrım, bir yıldızın bir kara delik tarafından parçalandığını net bir şekilde gördük.” Yapılan araştırmayla birlikte bir kara delik hakkında nadir olan ve eşi benzeri görülmeyen bir anın yakalandığı gözlendi.

Araştırmacı Vallely ile arkadaşları tarafından gerçekleştirilen bu keşif “The Astrophysical Journal” dergisinde yayınlandı. Yapılan çalışmaların bir sonraki kara deliğin bir yıldızı parçalayacağı anı denetleyebilmek ve önceden tahmin edebilmek için bazı verileri içerdiği bildirildi.

Teknoloji Haberleri